Kuidas digitaalne ärimentor aitas ettevõtetel uusi tooteid ja turge disainida

Kümme SEB ja Euroopa Innovatsiooniakadeemia korraldatavas kasvuprogrammis osalevat ettevõtet said sel kevadel erakordse kogemuse: neile andis äri arendamisel nõu ning soovitusi digitaalne robotmentor Growby.

Põhiline viga: Eesti ettevõtja mõtleb liiga väikselt!

EST Kinnisvara IT-arendusjuhi ja kinnisvaramaakleri Annela Kamsi sõnul avas digitaalne kasvuprogramm nende ettevõttele uue maailma: „Seni mõtlesime, et oleme Eestis ühed vähestest, kes tegelevad kinnisvaravaldkonnas investoritele investeerimisvõimaluste leidmise ja nende investeeringute haldusega. Ent kohe programmi alguses saime aru, et peame ajurünnakuid tehes ja seniseid kogemusi kasutades fookust kitsendama. Koostöös mentoritega mõistsime, et meie ülesanne on olla lüli põllumajandusmaa müüjate ja investorite vahel mitte üksnes Eestis, vaid üle maailma.

Peale eri riikide uurimist ja turuanalüüsi nägime, et parimaks kohaks võiks olla Brasiilia. Sealsete kohalike ettevõtjate intervjueerimisel selgus, et puudust tuntakse selgest infost ja korralikust programmist, mille kaudu saaks usaldusväärselt osta või müüa. Praegu käib neil maade ost ja müük näiteks läbi WhatsAppi! Eestlasele kõlab see naljakalt.

Saime aru, et meil tasub oma äriideega edasi minna. Kindlasti on meil soov jätkata idee arendamist, teha digitaalne platvorm valmis ja luua uusi kontakte. Robot sundis meid pidevalt edasi astuma, koosolekuid ja ajurünnakuid tegema ning tähtaegu järgima. Mul on hea meel, et saime SEB digitaalses kasvuprogrammis osaleda!“

Lugege kasvuprogrammist lähemalt.

Growby andis tegutsemiseks kindla kondikava

Digiagentuur WINK astus kasvuprogrammi mitme ideega, alustades andmekaitsemoodusest ja lõpetades krüptovaldkonnaga. Praegu on ettevõttel valmimas maailmas ainulaadne krüptorahade ühisrahastusplatvorm Tokenbattle, mille arendamine Growby abiga oli eestvedajate Johannes Kanteri ja Ants Liivati sõnul väga edukas: „Sageli on nii, et inimestel tuleb hea idee ning nad hakkavad kohe selle kallal tegutsema. Growby pani aga mõtlema eri aspektidele ja ei lubanud enne jätkata, kui olime teatud sammud läbi teinud. Näiteks väga otstarbekaks osutus potentsiaalsete klientide intervjueerimine, samuti saime teisi kasulikke nõuandeid. Growby koondab väga vajaliku tööriistakasti ja meenutab aeg-ajalt, et projekt vajab tegelemist. Temalt saadud ajagraafik aitas meil reel püsida.“

Kanteri ja Liivati sõnul innustas neid väga palju ka mentor Alar Kolk. Kui viimasele avaldati, millist käivet WINK planeeritavast tegevusest ootab, ütles ta, et nad mõtlevad liiga tagasihoidlikult. „Alar on suurepärane mentor, kes esitab õigeid küsimusi,“ märgivad WINKi eestvedajad.

Mentorite küsimused aitavad leida õige tee

Remineti juhatuse liikme Kaia Kirsi sõnul oli nende 18-aastase kinnisvaravaldkonna kogemusega tiim kuni Growbyga tehtava koostööni nagu tugev, pikka aega koos tegutsenud meeskond ikka: kõik töötas, oldi kindlalt jalgupidi maas, aga lendu tõusmiseks tõuge puudus. „Saime aru, et peame oma traditsiooniliselt toimivat valdkonda kuidagi raputama ning uut teed otsima. Meie plaan on hakata pakkuma keskkonda, mis viiks omavahel kokku kinnisvaraomaniku ja töömehe, olgu tegemist torulukksepa või elektrikuga. Siin on aga nii palju lahendust vajavaid aspekte: näiteks see, kuidas kontrollida töömehe teenusekvaliteeti, et inimesed julgeksid teda palgata,“ märgib Kirs.

Remineti meeskonna suurimaks eksituseks oli mõte alustada Taxify tüüpi kinnisvarahaldusteenuse pakkumist koduturult, kasutades Eestit teenuse katsetamiseks. Kirsi sõnul tegid mentorid neile kohe selgeks, et mõelda tuleb suurelt, sest iga turg on erinev, ja aitasid pöörata teraviku õiges suunas: „Oleme teinud lühikese ajaga läbi väga pika teekonna, kus ettevõtja ja mentori arutelus leitakse õige lahendus. Meeskond aktsepteerib mentorit kui kõrvaltvaatajat, kes annab olukorrale objektiivse hinnangu, tuginedes oma ettevõtluskogemusele, ja küsib n-ö raskeid küsimusi. Neile vastuseid leides jõuabki juhendatav parima tulemuseni.“

Robotnõustaja näeb suuremat plaani

Turismiatraktsioonidega seonduvaid kaubandus- ja teeninduspindu haldav ettevõte Eesti Suveniirid liitus programmiga selleks, et leida oma ärile uusi väljundeid. „Alguses plaanisime alustada müügiäpist, kuid see idee ei töötanud. Seejärel leidsime mitu uut mõtet, kuid kõigi puhul jõudsime tagasi algstaadiumisse, mis omakorda tekitas Growbys palju segadust. Talle tundus, et me pole üldse tööd teinud. Tagantjärele vaadates oleksime võinud kohe mitu ideed korraga käima lükata ning valida nende seast parima, mitte aga raisata aega mõtete ükshaaval arendamisele,“ räägib juhatuse liige Martin Mällo.

Eesti Suveniirid jõudis välja mõtteni luua autonoomsed moodulitest kokkupandud kioskid, mis koondavad ühte kohta kõik turistile vajaliku: kohvi- ja snäkimüügi, turismi- ja transpordiinfo, suveniiride müügi ning tualetiteenuse. Mällo sõnul oli Growbyst palju kasu. Robot jagas mõistlikku tagasisidet: ta leidis, et linnavalitsuselt kioskite kasutamiseks vajaliku loa hankimine võib olla keerukas ja et alginvesteering on suur. Samuti pakkus Growby välja idee siduda kioskid päikeseenergiaga ja soovitas anda kinnisvaraarendajatele juba valmis seinamoodulid, mis ei vajaks eraldi kooskõlastusi ning hoiaksid ära probleemid kommunikatsioonide ühendamisel.

https://www.seb.ee/foorum/ettevotlus/kuidas-digitaalne-arimentor-aitas-ettevotetel-uusi-tooteid-ja-turge-disainida

Compare listings

Compare